• Log in with Facebook Log in with Twitter Log In with Google      Sign In    
  • Create Account
  LongeCity
              Advocacy & Research for Unlimited Lifespans


Adverts help to support the work of this non-profit organisation. To go ad-free join as a Member.


Photo
- - - - -

Cryonics


  • Please log in to reply
No replies to this topic

#1 T.J

  • Guest
  • 8 posts
  • 1
  • Location:Sweden

Posted 21 January 2010 - 02:44 PM


Nu är nog jag den som hellre vill göra något mera konstruktivt än att sitta och skriva i sådana här forum.
När man läser lite i det här nya forumet så verkar det iaf vara många som fått upp ögonen att det kan finnas en liten möjlighet att lura liemannen, åtminstone tillfälligt.. Men om det nu finns en teoretisk möjlighet att slippa dö, så borde väl alla göra mera för att ta vara på den här möjligheten? Vill man så kan man!

Sorgligt nog behöver man troligen frysa ner sig innan hjärnan har degenerat för mycket, sedan får R.Merkle's anhängare säga vad dom vill..

Som jag ser det så är det fortfarande genom att förbättra nedfrysningstekniken(cryonics), som man kan göra mest nytta!!

Tycker det är tråkigt och lite konstigt att det ska gå så långsamt att förbättra nedfrysningtekniken!! Det är ca 15 år sedan som jag själv bedrev någon forskning inom detta område,. Vad jag kan se så står utvecklingen nästan helt stilla och det är frustrerande!!

Jag ska teckna upp mig och frugan för nedfrysning först när jag kan tro på att nedfrysningstekniken ger oss en reell möjlighet att kunna återuppväckas någongång i framtiden.

Hälsningar T.J
  • like x 1




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users