• Log in with Facebook Log in with Twitter Log In with Google      Sign In    
  • Create Account
  LongeCity
              Advocacy & Research for Unlimited Lifespans


Adverts help to support the work of this non-profit organisation. To go ad-free join as a Member.


Photo
- - - - -

Waar kopen jullie je fruit?

fruit winkel

  • Please log in to reply
2 replies to this topic

#1 Luminiferous

  • Guest
  • 37 posts
  • 11
  • Location:The Netherlands

Posted 01 July 2013 - 06:48 PM


Ik zoek naar goede kwaliteit fruit voor een voordelige prijs en vroeg me af waar ik deze het beste zou kunnen kopen. Tot nu toe heb ik ze altijd van de aldi of AH gekocht.

Boven aan de lijst staan blauwebessen en granaatappelen, maar deze zijn erg duur bij AH/eko plaza.

Zit er trouwens veel verschil tussen organische/biologische en normale fruit?

#2 spider

  • Guest
  • 181 posts
  • 16

Posted 07 July 2013 - 11:48 AM

Ik ben ook dol op fruit! :)

Het voordeel van biologisch fruit is dat er geen chemische bestrijdingsmiddelen worden gebruikt; het nadeel is dat het vaak wat duurder is.

Verkrijgbaarheid van fruit is seizoens gebonden. Blauwe bessen worden hier in Nederland in de maanden juli en augustus geoogst. In deze maanden kan je het best de bessen kopen; vermoedelijk zijn de bessen in de overige maanden alleen via import verkrijgbaar in de winkels (dus duurder).

Ik las zojuist op deze site dat blauwe bessen geschikt zijn om in te vriezen. Dit wist ik niet. Ik denk dat ik dit eens ga proberen. Het lijkt me wel wat om mijn vriezer vol te stuwen met blauwe bessen opdat ik ze het hele jaar door kan eten. :)

Met vriendelijke groeten,
Spider

Edited by spider, 07 July 2013 - 11:50 AM.


#3 Luminiferous

  • Topic Starter
  • Guest
  • 37 posts
  • 11
  • Location:The Netherlands

Posted 10 July 2013 - 01:17 PM

Mooie tip om ze in te vriezen. Want ik heb net in de buurt een boerderij gevonden waar je zelf blauwe bessen kunt plukken en die dan voor 3,50€ per kg kan kopen. Dat is dus bijna 10x zo goedkoop. Nu nog even kijken voor granaatappelen.

Zijn er trouwens zwarte markten die fruit goedkoop verkopen hier in Nederland? Hoe vindt men ze?

sponsored ad

  • Advert



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users