• Log in with Facebook Log in with Twitter Log In with Google      Sign In    
  • Create Account
  LongeCity
              Advocacy & Research for Unlimited Lifespans


Adverts help to support the work of this non-profit organisation. To go ad-free join as a Member.


Photo
- - - - -

Eindelijk een NL forum


  • Please log in to reply
15 replies to this topic

#1 JediMasterLucia

  • Guest
  • 708 posts
  • 221
  • Location:Everywhere and Nowhere on the WWW, The Netherlands

Posted 20 February 2008 - 11:52 PM


Laat ik dit forum als eerste maar eens inwijden. :~

Ik hoop dat hier genoeg NL-ers zullen komen, want in mijn eigen taal is het toch makkelijker om mijzelf te kunnen verwoorden.

Ik ken zelf geen Nederlandse mensen waar ik over cryonics, transhumanisme en aanverwante onderwerpen kan praten.
hebben jullie dat probleem ook?

#2 drmz

  • Guest
  • 574 posts
  • 10
  • Location:netherlands

Posted 21 February 2008 - 06:00 AM

Laat ik dit forum als eerste maar eens inwijden. :~

Ik hoop dat hier genoeg NL-ers zullen komen, want in mijn eigen taal is het toch makkelijker om mijzelf te kunnen verwoorden.

Ik ken zelf geen Nederlandse mensen waar ik over cryonics, transhumanisme en aanverwante onderwerpen kan praten.
hebben jullie dat probleem ook?



Nederland is een beetje klein om een goed, druk bezocht, forum te hebben. Geen idee hoeveel NL'ers hier eigenlijk zitten.

#3 Brainbox

  • Member
  • 2,860 posts
  • 743
  • Location:Netherlands
  • NO

Posted 21 February 2008 - 09:40 AM

Daarnaast is de gemiddelde Nederlander veel te nuchter ingesteld om zich met dit soort zaken bezig te houden.... :~
Het zou wel leuk zijn eens wat initiatieven te ontplooien in "de echte wereld" wat te doen.

sponsored ad

  • Advert

#4 s123

  • Director
  • 1,348 posts
  • 1,056
  • Location:Belgium

Posted 21 February 2008 - 11:09 AM

Daarnaast is de gemiddelde Nederlander veel te nuchter ingesteld om zich met dit soort zaken bezig te houden.... :~
Het zou wel leuk zijn eens wat initiatieven te ontplooien in "de echte wereld" wat te doen.


Ik heb een tijdje geleden voorgesteld om (in België) een vzw op te richten samen met Didier. De tijd die in bureaucratie kruipt, schrikt een beetje af. Didier heeft al met dr. de Grey gesproken over het organiseren van een voordracht door dr. de Grey in België maar er zijn nog geen concrete plannen gemaakt.
Het grootste probleem is dat we meer Belgen en Nederlanders nodig hebben die zich in deze zaken interesseren.

#5 JediMasterLucia

  • Topic Starter
  • Guest
  • 708 posts
  • 221
  • Location:Everywhere and Nowhere on the WWW, The Netherlands

Posted 21 February 2008 - 12:43 PM

Daarnaast is de gemiddelde Nederlander veel te nuchter ingesteld om zich met dit soort zaken bezig te houden.... :p
Het zou wel leuk zijn eens wat initiatieven te ontplooien in "de echte wereld" wat te doen.

Daar heb je ook wel gelijk in. Bij de meeste mensen die ik ken dan. (dat is wel jammer, want ik houd wel van filosoferen over de toekomst en zo.)
Maar wat voor initiatieven had je in gedachten dan?

Nederland is een beetje klein om een goed, druk bezocht, forum te hebben. Geen idee hoeveel NL'ers hier eigenlijk zitten.

3 nederlanders al :~ en 1 Belg
Als er meer op dit forum zitten, komen ze vanzelf wel hier denk ik.

#6 Bram

  • Guest, F@H
  • 78 posts
  • 0
  • Location:Maastricht

Posted 21 February 2008 - 02:12 PM

Ik ken zelf geen Nederlandse mensen waar ik over cryonics, transhumanisme en aanverwante onderwerpen kan praten.
hebben jullie dat probleem ook?

Ik praat er inderdaad eigenlijk helemaal met niemand over. Maar dan moet ik ook toegeven dat ik het onderwerp zelf ook nooit aansnij. Een beetje om te vermijden om als 'cult-member' te worden gezien, I guess.

Daarnaast is de gemiddelde Nederlander veel te nuchter ingesteld om zich met dit soort zaken bezig te houden.... :)

Te nuchter? Wat mij betreft is iedereen juist niet nuchter genoeg. Zeg maar vanuit het uitgangspunt: onsterfelijkheid zal ooit komen, dus dan liever vroeger dan later, dus moeten we eraan werken (scheelt levens).

Het zou wel leuk zijn eens wat initiatieven te ontplooien in "de echte wereld" wat te doen.

Count me in :)

#7 Brainbox

  • Member
  • 2,860 posts
  • 743
  • Location:Netherlands
  • NO

Posted 22 February 2008 - 09:23 AM

Daarnaast is de gemiddelde Nederlander veel te nuchter ingesteld om zich met dit soort zaken bezig te houden.... :)

Te nuchter? Wat mij betreft is iedereen juist niet nuchter genoeg. Zeg maar vanuit het uitgangspunt: onsterfelijkheid zal ooit komen, dus dan liever vroeger dan later, dus moeten we eraan werken (scheelt levens).

Je hebt gelijk. Wellicht beter to the point zou zijn te benoemen dat de oer-nederlandse calvinistische "doe gewoon dan doe je al gek genoeg" mentaliteit erg veel schade heeft aangericht. Aan de aanhangers van dit concept zelf, maar ook aan hun respectieve omgevingen.

Edited by brainbox, 22 February 2008 - 09:24 AM.


#8 JediMasterLucia

  • Topic Starter
  • Guest
  • 708 posts
  • 221
  • Location:Everywhere and Nowhere on the WWW, The Netherlands

Posted 22 February 2008 - 08:36 PM

Ik praat er inderdaad eigenlijk helemaal met niemand over. Maar dan moet ik ook toegeven dat ik het onderwerp zelf ook nooit aansnij. Een beetje om te vermijden om als 'cult-member' te worden gezien, I guess.

Ik probeer wel eens kleine dingetjes aan te snijden, gewoon om te weten hoe ze reageren.
Maar over het algemeen zijn ze te nuchter, soms te eigenlijk, maar wie ben ik..

#9 s123

  • Director
  • 1,348 posts
  • 1,056
  • Location:Belgium

Posted 23 February 2008 - 12:03 AM

Ik praat er inderdaad eigenlijk helemaal met niemand over. Maar dan moet ik ook toegeven dat ik het onderwerp zelf ook nooit aansnij. Een beetje om te vermijden om als 'cult-member' te worden gezien, I guess.

Ik probeer wel eens kleine dingetjes aan te snijden, gewoon om te weten hoe ze reageren.
Maar over het algemeen zijn ze te nuchter, soms te eigenlijk, maar wie ben ik..


Ik heb een tijdje geleden een voordracht gehouden over SENS in de universiteit Gent (waar ik chemie studeer). Ik heb geen negatieve reacties gekregen (spijtig genoeg ook geen positieve). Maar ik denk dat er toch een zekere interesse was bij mijn medestudenten.

#10 JediMasterLucia

  • Topic Starter
  • Guest
  • 708 posts
  • 221
  • Location:Everywhere and Nowhere on the WWW, The Netherlands

Posted 18 June 2008 - 11:27 PM

Ik praat er inderdaad eigenlijk helemaal met niemand over. Maar dan moet ik ook toegeven dat ik het onderwerp zelf ook nooit aansnij. Een beetje om te vermijden om als 'cult-member' te worden gezien, I guess.

Ik probeer wel eens kleine dingetjes aan te snijden, gewoon om te weten hoe ze reageren.
Maar over het algemeen zijn ze te nuchter, soms te eigenlijk, maar wie ben ik..


Ik heb een tijdje geleden een voordracht gehouden over SENS in de universiteit Gent (waar ik chemie studeer). Ik heb geen negatieve reacties gekregen (spijtig genoeg ook geen positieve). Maar ik denk dat er toch een zekere interesse was bij mijn medestudenten.

Eigenlijk zal het wel een goed idee zijn omdat meer aan te gaan wakkeren. zeker omdat er toch interesse bij je medestudenten zijn.

#11 Voloscire

  • Guest
  • 3 posts
  • 0
  • Location:The World

Posted 23 October 2008 - 02:31 PM

Hey!

Ik ben hier al langer lid (al jaren met mijn vorige account). Eigenlijk heeft Sven (s123) me weer een beetje op deze site laten focussen. Zelf ken ik weinig mensen in mijn buurt die zich druk maken over deze onderwerpen, daarom ben ik ook benieuwd hoeveel Nederlanders er in totaal hier meer over zouden willen weten wanneer ze er mee in aanraking komen.

Groetjes,
Nick

#12 JediMasterLucia

  • Topic Starter
  • Guest
  • 708 posts
  • 221
  • Location:Everywhere and Nowhere on the WWW, The Netherlands

Posted 24 October 2008 - 10:24 PM

ik ken zelf eigenlijk ook maar weinig mensen bij mij in de buurt die zich intereseren voor de onderwerpen die op deze site besproken worden.
het kan dan wel via msn of forum, maar dat is toch anders dan real life.

#13 Kav Kavka

  • Guest
  • 3 posts
  • 0
  • Location:Netherlands

Posted 17 August 2010 - 05:37 PM

Howdy!

Mijn tweede post op dit forum. Maar ben zelf al een jaar of 10 geinteresseerd en lezende binnen de transhumanisme wereld. Ik zag al een paar bekende namen (nick, lucia).

Het lijkt mij zeer interessant om Nederlands instituut of subchapter of wat dan ook op te zetten.
Ik ben er van op de hoogte dat al een Nederlandse Transhumanisme beweging is, transcedo, maar die beweegt niet veel!

Heb wel wat contact via mail met een aantal van hun gehad met betrekking tot het afsluiten van een cryonics contract.

Het toeval wil dat ik zelf ook betrokken ben bij een andere "obscure" vrijheids beweging in Nederlands (libertarisme), en ik moet zeggen dat ze daar veel actiever zijn in het opzetten van meetings. Zoals Lucia al zei, het is gewoon veel interessanter en leerzamer om mensen ook in het echt te ontmoeten!

#14 JediMasterLucia

  • Topic Starter
  • Guest
  • 708 posts
  • 221
  • Location:Everywhere and Nowhere on the WWW, The Netherlands

Posted 27 August 2010 - 04:30 PM

welkom op imminst, Kav Kavka

ik heb wel eens over transcedo gelezen, wel eens contact met een paar van hen gehad.
hoe had je dan gezien om een nederlandse afdeling van Imminst op te zetten dan?

misschien is de iminstconferentie in oktober ook wel interssant om te bezoeken en mesen te ontmoeten ;)

Edited by JediMasterLucia, 27 August 2010 - 04:31 PM.


#15 Kav Kavka

  • Guest
  • 3 posts
  • 0
  • Location:Netherlands

Posted 27 August 2010 - 05:27 PM

Ik ben er in oktober bij Lucia!

In denk dat er in eerste instantie een Nederlandse website moet komen waar ook discussie mogelijk is. Vanuit daar kunnen meetings en initiatieven gepland worden, en vanuit waar het transhumanisme in Nederland vergroot kan worden. Ben zelf al bezig met iets dergelijks, laat het je wel horen.

#16 JediMasterLucia

  • Topic Starter
  • Guest
  • 708 posts
  • 221
  • Location:Everywhere and Nowhere on the WWW, The Netherlands

Posted 27 August 2010 - 09:17 PM

Laat mij het maar horen. ik ben wel benieuwd naar je ideeën :)
Misschien kan je de mensen van transcedo erin mee krijgen.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users