• Log in with Facebook Log in with Twitter Log In with Google      Sign In    
  • Create Account
  LongeCity
              Advocacy & Research for Unlimited Lifespans


Adverts help to support the work of this non-profit organisation. To go ad-free join as a Member.


Photo
- - - - -

De Maakbare Mens


  • Please log in to reply
2 replies to this topic

#1 s123

  • Director
  • 1,348 posts
  • 1,056
  • Location:Belgium

Posted 30 December 2008 - 10:16 PM


De Maakbare Mens is een Belgische vzw die het brede publiek kritisch en correct wil informeren over de medische en biotechnologische ontwikkelingen en de ethische vragen die zich daarbij stellen. Elk jaar werken ze rond een bepaald thema (genetisch testen (2005), orgaandonatie (2006), medicalisering van de samenleving (2007), sport en ethiek (2008)) en in 2009 gaan ze werken rond levensverlenging.

De voorzitter van De Maakbare Mens is prof. Johan Braeckman, filosoof aan de Universiteit Gent. Ik heb een mail naar prof. Braeckman gestuurd waarin ik hem voorstelde om samen met Heales aan dit thema te werken.

http://www.demaakbaremens.org/

Edited by s123, 30 December 2008 - 10:25 PM.


#2 Nevyl

  • Guest
  • 30 posts
  • 11
  • Location:Belgium

Posted 31 December 2008 - 02:17 AM

Dit kan wel een goede gelegenheid zijn voor levensverlenging te promoten en om hieromtrent wat meer uitleg te geven aan het publiek.
Ik ben wel benieuwd of deze vzw een positieve visie heeft over levensverlenging.

Heb zelf trouwens al eens naar een lezing geweest van Johan Braeckman (Over Geloof - Atheïsme), ik vond dat hij toch zeer goed kon presenteren :) .

#3 evodude

  • Guest
  • 86 posts
  • 12
  • Location:BE

Posted 30 August 2011 - 08:19 PM

Daar is ook een boek wat zo heet van Peter-Paul Verbeek en Bert-Jaap Koops.

"We zijn op vele manieren bezig om mensen te perfectioneren. Dit gaat van dna-onderzoek, plastische chirurgie, gekweekt lichaamsweefsel en embryoselectie tot cyborgs en het streven naar onsterfelijkheid.In De maakbare mens brengen wetenschappers hun fascinatie voor 'de maakbare mens' tot uiting,"

Interessant onderwerp voor ons lijkt me.

sponsored ad

  • Advert



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users