• Log in with Facebook Log in with Twitter Log In with Google      Sign In    
  • Create Account
  LongeCity
              Advocacy & Research for Unlimited Lifespans


Adverts help to support the work of this non-profit organisation. To go ad-free join as a Member.


Photo
- - - - -

Onsterfelijkheid voor beginners


  • Please log in to reply
18 replies to this topic

#1 spider

  • Guest
  • 181 posts
  • 16

Posted 16 January 2010 - 11:15 AM


Vanmorgen werd het boek 'Onsterfelijkheid voor beginners' van Ellen de Bruin in het programma Boeken op Ned 1 besproken.

Voor de geintresseerde, er komt morgen om 11:20 op Ned1 een herhaling van dit programma.

#2 drmz

  • Guest
  • 574 posts
  • 10
  • Location:netherlands

Posted 16 January 2010 - 11:47 AM

Vanmorgen werd het boek 'Onsterfelijkheid voor beginners' van Ellen de Bruin in het programma Boeken op Ned 1 besproken.

Voor de geintresseerde, er komt morgen om 11:20 op Ned1 een herhaling van dit programma.



Bedankt voor de melding!@

#3 spider

  • Topic Starter
  • Guest
  • 181 posts
  • 16

Posted 17 January 2010 - 12:12 PM

Sorrie, Drmz, ze zonden een andere aflevering uit. Ik ging ervanuit dat ze die van gistern zouden herhalen, helaas.

Ken je het boek of heb je het misschien al gelezen?

sponsored ad

  • Advert

#4 JediMasterLucia

  • Guest
  • 708 posts
  • 221
  • Location:Everywhere and Nowhere on the WWW, The Netherlands

Posted 27 January 2010 - 10:06 PM

Is die aflevering nog geweest of niet?
Ik kijk zelf eigenlijk nog maar weinig tv omdat er niet veel is wat mij boeit, maar als ik dan nog wat wil zien kan ik het op uitzending gemist kijken.

ik zelf ken het boek niet.

#5 JediMasterLucia

  • Guest
  • 708 posts
  • 221
  • Location:Everywhere and Nowhere on the WWW, The Netherlands

Posted 09 February 2010 - 05:05 PM

Ik heb dat boek afgelopen zaterdag in mijn handen gehad. ik heb er een beetje in zitten bladeren (niet gekocht omdat ik blut was) Er staat wel een heel stuk over cryonics in en de mensen die zich daar mee bezighoouden.

is hier iemand die het al gelezen heeft? zo ja, wat vind je er van?

#6 Tygo

  • Guest
  • 43 posts
  • 0
  • Location:NL

Posted 14 February 2010 - 11:56 AM

Je kunt de uitzending hier trouwens terug zien.

#7 JediMasterLucia

  • Guest
  • 708 posts
  • 221
  • Location:Everywhere and Nowhere on the WWW, The Netherlands

Posted 15 February 2010 - 05:05 PM

Thanks voor de link.

Ik vond het op zich een interessant gesprek, alleen ik kreeg het idee dat cyonisten wat minder serieus werden genomen en dat vond ik best jammer.
ook het feit dat zoeken naar onsterfelijkheid een religie van deze tijd kon zijn, moest ik toch ook wel achter mijn oren krabben.


Zijn er nog meer mensen die dit gezien hebben?

#8 burungnasar

  • Guest
  • 32 posts
  • 10
  • Location:Gütersloh

Posted 15 February 2010 - 10:42 PM

Zijn er nog meer mensen die dit gezien hebben?


Ja, ik, en ik vond het uitstekend. Vooral het leggen van verbanden met de 'terror management'-theorie
heeft me zeker een beetje doen nadenken.

Heeft iemand het boek al gelezen?

#9 didierc

  • Life Member
  • 284 posts
  • 1,032
  • Location:Belgium

Posted 15 February 2010 - 11:05 PM

Zijn er nog meer mensen die dit gezien hebben?


Ja, ik, en ik vond het uitstekend. Vooral het leggen van verbanden met de 'terror management'-theorie
heeft me zeker een beetje doen nadenken.

Heeft iemand het boek al gelezen?


Ik vond het ook zeer interessant. Ik vind dat je voelt dat deze persoon echt geïnteresseerd is, is positief tegenover onze ideeën en kent haar onderwerp echt goed. Ik koop het boek morgen.

Didier C.

#10 JediMasterLucia

  • Guest
  • 708 posts
  • 221
  • Location:Everywhere and Nowhere on the WWW, The Netherlands

Posted 15 February 2010 - 11:51 PM

Dan kan jij voor ons proeflezen ;)
Ik zou dan graag je mening erover willen horen :)

#11 s123

  • Director
  • 1,347 posts
  • 1,053
  • Location:Belgium

Posted 16 February 2010 - 12:05 AM

Dan kan jij voor ons proeflezen ;)
Ik zou dan graag je mening erover willen horen :)


Ja, inderdaad. Ik zou ook graag Didier's mening eerst horen en als het positief is dan koop ik het boek ook.

Ik heb ook al eens gedacht om voor te stellen dat Heales boeken over veroudering, cryonics, LE, transhumanism,... aankoopt en aan de leden beschikbaar stelt (uitleent). Dat zou een mannier kunnen zijn om het lidmaatschap aantrekkelijker te maken. Misschien kunnen we dit zaterdag even bespreken?

#12 JediMasterLucia

  • Guest
  • 708 posts
  • 221
  • Location:Everywhere and Nowhere on the WWW, The Netherlands

Posted 18 February 2010 - 10:29 AM

@ s123: Op zich een goed idee, maar dan moet je wel heel goed in de gaten houden aan wie wat uitegeleend word en zorgen dat je er zicht op houd.
(ik ben er zaterdag niet, dus je kan dit meenemen naar de vergadering)

Ik wil inderdaad ook wel weten of het wat is, zo ja, dan koop ik het ook. Ik ben toch wel benieuwd wat ze precies over alles schrijft en hopelijk komt het zo over dat er meer NL -ers en BE-gen zich er voor gaan intersseren wat ook kan inhouden dat we daardoor ledengroei kunnen krijgen. :)

#13 s123

  • Director
  • 1,347 posts
  • 1,053
  • Location:Belgium

Posted 18 February 2010 - 10:42 AM

@ s123: Op zich een goed idee, maar dan moet je wel heel goed in de gaten houden aan wie wat uitegeleend word en zorgen dat je er zicht op houd.


Enkel aan Heales leden en er moet een lijst bijgehouden worden van wie welk boek uitgeleend heeft. Extra reden om lid te worden!

Edited by s123, 18 February 2010 - 10:42 AM.


#14 JediMasterLucia

  • Guest
  • 708 posts
  • 221
  • Location:Everywhere and Nowhere on the WWW, The Netherlands

Posted 14 April 2010 - 03:25 PM

*Een schop tegen dit topic aan*

Ik wil eigenlijk weten of het een goed boek is om te kopen of moet ik dit aan mij voorbij laten gaan?

#15 s123

  • Director
  • 1,347 posts
  • 1,053
  • Location:Belgium

Posted 15 April 2010 - 04:49 PM

De eerste 94 pagina's beschrijven de 'wetenschappelijke mannier' redelijk goed en zijn bijgevolg een redelijk goede introductie voor leken in de wetenschap achter LE. Maar daarna vervalt het in pseudowetenschappelijke junk over spoken, wederopstandingen, vampieren, Nooitgedachtenland, feniksen,... zelfs tot en met een tekstje over de 'onsterfelijke' D66 partij ;)

Ik heb het gekocht op Didier's advies maar ik vond het lezen eigenlijk vooral een verspilling van mijn tijd. Kris's boek was (al gaat het niet over LE) ongeveer 50 miljoen keer interessanter.

Edited by s123, 15 April 2010 - 04:56 PM.


#16 JediMasterLucia

  • Guest
  • 708 posts
  • 221
  • Location:Everywhere and Nowhere on the WWW, The Netherlands

Posted 26 April 2010 - 10:32 AM

Hmm, dus geen leesvoer om zelf aan te schaffen lees ik nu. jammer dat het later over spoken en andere vage dingen gaat. :S
Is er eigenlijk wel een goed nederlands boek over LE in NL beschikbaar zonder dat vage gedoe erbij??

#17 Benedictus

  • Guest
  • 60 posts
  • 7
  • Location:Meow Bay

Posted 13 September 2010 - 01:52 PM

Het is inderdaad wat triest hoe nederlanders in de media meteen vervallen in een soort groeps-hetze tegen hetgeen ze niet kennen. Het heeft iets van "het is abnormaal, dus mag ik het niet serieus nemen", of "het is excentriek, dus als ik me bij die groep schaar verstoten mijn vrienden mij".
Wat de boer (lees; de gemiddelde nederlander) niet kent dat vreet 'ie niet.

Direct link to media: http://cgi.omroep.nl...sf?title=Boeken 10 januari 2010;embed=1

Feit alleen al dat die presentator voor het eerst over Aubrey gehoord heeft vanuit de informatie in dat boekje is natuurlijk beschamend. Hij had zich op zijn minst ervoor moeten interesseren en wat kunnen googlen, en dan al in 2004 of zo, niet pas als hij toevallig een schrijfster op bezoek krijgt.

Wat ze bovendien (conveniently) weglaten over Kurzweil, wat mij buitengewoon stoort in veel mensen die denken iets zinnigs over hem te kunnen zeggen, is dat tot nu toe zijn voorspellingen (en futurisme in general) feilloos zijn uitgekomen. En hij heeft wel mooi wat wereldveranderende uitvindingen op zijn naam staan, al die dingen samen maken dat hij ook met recht zeker kàn zijn over de zaken waar hij van overtuigd is. Wat ik je brom, over Kurzweil zullen mensen later nog wel hun excuses aanbieden.

Die prietpraat over terror-management vind ik buitengewoon weinig hout snijden, en niet relevant m.b.t. onsterfelijkheid. Mensen die zich bezighouden met life extension doen dat helemaal niet omdat ze 'bang zijn voor de dood'.

#18 JediMasterLucia

  • Guest
  • 708 posts
  • 221
  • Location:Everywhere and Nowhere on the WWW, The Netherlands

Posted 14 September 2010 - 09:13 PM

Bedankt voor het plaasten van de link. ik zal het wel gaan bekijken.

Maar het is inderdaad jammer dat men iets afwijst omdat ze het niet kennen... :(


edit: de link werkt niet :( dus heb een werkende toegevoegd.

link naar het programma over het boek

Edited by JediMasterLucia, 14 September 2010 - 09:23 PM.


#19 Benedictus

  • Guest
  • 60 posts
  • 7
  • Location:Meow Bay

Posted 13 October 2010 - 12:44 AM

Inmiddels werkt jouw link ook niet meer ;-)

Boeken met Ellen de Bruin
deze zou het moeten doen..

Edited by Benedictus, 13 October 2010 - 12:47 AM.





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users