• Log in with Facebook Log in with Twitter Log In with Google      Sign In    
  • Create Account
  LongeCity
              Advocacy & Research for Unlimited Lifespans


Adverts help to support the work of this non-profit organisation. To go ad-free join as a Member.


Photo
- - - - -

Waar kopen de NL/Vlaamse forumleden hun supplementen?


  • Please log in to reply
31 replies to this topic

#1 Anne_nl

  • Guest
  • 13 posts
  • 1
  • Location:Belgium

Posted 14 April 2009 - 12:31 PM


Weliswaar ben ik een 'long time reader', maar in de praktijk een 'first time poster' en een leek, dus ik hoop dat ik zo mag binnenvallen met een vraag. Zo langzamerhand probeer ik een nieuw supplement regimen samen te stellen - wat overigens vooralsnog spaak loopt. Een van de aspecten waar ik tegenaan loop is het verkrijgen van supplementen in Nederland. Het bestellen van sites als Iherb en Vitacost wat wel aangeraden wordt, kan met de tax wel heel onvoordelig uitvallen. Aan de andere kant lijkt het praktisch onmogelijk sommige supplementen te vinden bij Europese leveranciers, nog los van de kwaliteit en prijzen die buitensporig hoog zijn. Ik kan, kortom, alle input gebruiken, dus wellicht wil iemand een tip geven wat betreft een leverancier die een breed scala aan supplementen in het assortiment heeft van een - over het algemeen - behoorlijke kwaliteit. Ik zou graag willen weten waar andere Nederlandse/Vlaamse forumleden hun supplementen bestellen.

Alvast bedankt!

Edited by Anne_nl, 14 April 2009 - 12:31 PM.


#2 JediMasterLucia

  • Guest
  • 708 posts
  • 221
  • Location:Everywhere and Nowhere on the WWW, The Netherlands

Posted 14 April 2009 - 03:24 PM

hi Anne, tuurlijk mag je vragen stellen :)

Ik koop de mijne eigenlijk bij de drogist.
Ik gebruik er niet zo gek veel. :)

De Tuinen (hier in NL) die heeft ook een vrij groot assortiment. maar hebben ook weer niet alles...

#3 Anne_nl

  • Topic Starter
  • Guest
  • 13 posts
  • 1
  • Location:Belgium

Posted 14 April 2009 - 06:33 PM

hi Anne, tuurlijk mag je vragen stellen :)

Ik koop de mijne eigenlijk bij de drogist.
Ik gebruik er niet zo gek veel. :)

De Tuinen (hier in NL) die heeft ook een vrij groot assortiment. maar hebben ook weer niet alles...



Bedankt Jedimasterlucia!



Punt is dat ik moet bekennen de kwaliteit van de supplementen in winkel als ‘De Tuinen’ wat in twijfel te trekken. Daarbij krijg ik supplementen als E gamma tocopherol, l-carnosine, etc daar eenvoudigweg niet te pakken. Ik ben sinds maart 2008 voorzichtig wat eerste stappen gaan zetten wat Cran betreft – en natuurlijk constant aan het bijlezen en bijleren, dus ik wil voldoende aanvullen met supplementen. Heb je misschien nog adviezen op het vlak van interessante online leveranciers?

Edited by Anne_nl, 14 April 2009 - 06:37 PM.


sponsored ad

  • Advert

#4 Brainbox

  • Member
  • 2,860 posts
  • 743
  • Location:Netherlands
  • NO

Posted 14 April 2009 - 07:04 PM

http://www.lef.org/ aan de dure kant, maar de kwaliteit is goed. reken er wel op dat er ongeveer 15% distributiekosten bijkomen. als je lid wordt is het goedkoper, maar heb je er uit als je beteje veel koopt. bijna alles is er te krijgen.
http://www.aoreurope.co.uk/ ook aan de dure kant, maar is goed spul.

Je ziet hier bij imminst veel mensen pielen met bulk supplementen die geen drol kosten, maar dus zo ongeveer direct uit china komen waardoor van een beetje kwaliteits controle geen sprake kan zijn. raad ik dus af.

de tuinen is goed voor als je iets acuut nodig hebt IMO.

voor dat je supplementen gaat gebruiken, doe wel even je research. naast de algemene internet informatie, die onoverkomelijk vaak een commerciële achtergrond heeft, is pubmed een wat neutraler startpunt. kost wel veel tijd, maar dan leer je ook nog es wat. ook supplementen hebben bijwerkingen. ook bij www.lef.org is veel informatie, die je echter wel via andere bronnen moet verifieren. LEF is in principe een non-profit organisatie, maar toch lijken ze daar vaak op een roze wolk te zitten waardoor ze het allemaal wel erg positief zien.

Edited by Brainbox, 14 April 2009 - 07:08 PM.


#5 Anne_nl

  • Topic Starter
  • Guest
  • 13 posts
  • 1
  • Location:Belgium

Posted 14 April 2009 - 07:41 PM

http://www.lef.org/ aan de dure kant, maar de kwaliteit is goed. reken er wel op dat er ongeveer 15% distributiekosten bijkomen. als je lid wordt is het goedkoper, maar heb je er uit als je beteje veel koopt. bijna alles is er te krijgen.
http://www.aoreurope.co.uk/ ook aan de dure kant, maar is goed spul.

Je ziet hier bij imminst veel mensen pielen met bulk supplementen die geen drol kosten, maar dus zo ongeveer direct uit china komen waardoor van een beetje kwaliteits controle geen sprake kan zijn. raad ik dus af.

de tuinen is goed voor als je iets acuut nodig hebt IMO.

voor dat je supplementen gaat gebruiken, doe wel even je research. naast de algemene internet informatie, die onoverkomelijk vaak een commerciële achtergrond heeft, is pubmed een wat neutraler startpunt. kost wel veel tijd, maar dan leer je ook nog es wat. ook supplementen hebben bijwerkingen. ook bij www.lef.org is veel informatie, die je echter wel via andere bronnen moet verifieren. LEF is in principe een non-profit organisatie, maar toch lijken ze daar vaak op een roze wolk te zitten waardoor ze het allemaal wel erg positief zien.


Dank Brainbox, daar kan ik wel wat mee.

Ik wil me niet helemaal ‘vastleggen’ aan LEF-producten en in die zin beperkingen aan mijn regimen opleggen, maar de kwaliteit van o.a. de LEF Mix viel me in eerste instantie niet tegen – al kijk ik nu uit naar Ortho Core ter afwisseling, naast mijn overige supplementen. www.aoreurope kende ik nog niet, ik ga daar ook wat rondstruinen.



Ik probeer inderdaad enigszins mijn weg te vinden in Pubmed en hier op het forum natuurlijk. Valt nog niet altijd mee moet ik bekennen.



Mmm.. dat van de kwaliteit van veel bulkproducten realiseerde ik me nog niet zozeer. Daar lijken inderdaad behoorlijk wat mensen op terug te vallen, maar goed, ook geen ideale optie begrijp ik.

#6 Brainbox

  • Member
  • 2,860 posts
  • 743
  • Location:Netherlands
  • NO

Posted 14 April 2009 - 07:59 PM

Het (eigenlijk enige) probleem van de LEF mix is de te grote dosis van de verkeerde vorm van vit. E. Daarnaast vind ik de dosis van 7 of 9 tabletten ridicuul. Ik neem er 2 tot 3 per dag en wissel dit dag voor dag af met ortho-core. Beide hebben voor en nadelen.

#7 Anne_nl

  • Topic Starter
  • Guest
  • 13 posts
  • 1
  • Location:Belgium

Posted 14 April 2009 - 09:14 PM

Het (eigenlijk enige) probleem van de LEF mix is de te grote dosis van de verkeerde vorm van vit. E. Daarnaast vind ik de dosis van 7 of 9 tabletten ridicuul. Ik neem er 2 tot 3 per dag en wissel dit dag voor dag af met ortho-core. Beide hebben voor en nadelen.



Inderdaad, het is een kwestie van afwegen. Ik probeer de LEF Mix enigszins aan te vullen met E Gamma, maar feit blijft dat de dosis Alpha te hoog is. (Ik slik overigens wel een dosis van 10 LEF-tabletten per dag).
Ik las ook enige discussies met betrekking tot de Niacinamide in de LEF mix; zie je daar ook nadelen in en weet je of hetzelfde opgaat wat betreft Ortho Core? Ik zit er nu idd aan te denken beide multi's af te wisselen. Nadeel van de Ortho vind ik weer de vrij lage dosis vit. C en B.

#8 Brainbox

  • Member
  • 2,860 posts
  • 743
  • Location:Netherlands
  • NO

Posted 16 April 2009 - 10:02 PM

Het enige probleem van niacinamide dat ik ken is dat het de expressie van SIRT-1 remt. Ik bega me op glad ijs, maar ik heb het idee dat dat vooral ingegeven wordt door de resveratrol hype. Het heeft ook goede eigenschappen. Er is hier ook een thread of twee over te vinden. De "uitvinder"van resveratrol, Dr. Sinclair, denkt overigens erg genuanceerd over dit vermeende negatieve effect. Dus ja... Ik gebruik niacinamide (in combinatie met andere B vitaminen) voor een beetje chronische blessure; doet wonderen. De andere issue's die je noemt zijn voor mij de aanleiding beide produkten te gebruiken.

#9 Anne_nl

  • Topic Starter
  • Guest
  • 13 posts
  • 1
  • Location:Belgium

Posted 20 April 2009 - 07:47 PM

Het enige probleem van niacinamide dat ik ken is dat het de expressie van SIRT-1 remt. Ik bega me op glad ijs, maar ik heb het idee dat dat vooral ingegeven wordt door de resveratrol hype. Het heeft ook goede eigenschappen. Er is hier ook een thread of twee over te vinden. De "uitvinder"van resveratrol, Dr. Sinclair, denkt overigens erg genuanceerd over dit vermeende negatieve effect. Dus ja... Ik gebruik niacinamide (in combinatie met andere B vitaminen) voor een beetje chronische blessure; doet wonderen. De andere issue's die je noemt zijn voor mij de aanleiding beide produkten te gebruiken.



Bedankt voor je input Brainbox :) . Tja, de meningen over niacinamide lopen inderdaad uiteen en vooralsnog lijkt de wijzer niet persé negatief door te slaan. Zoals je aangeeft lijken het vooral Resv.-aanhangers te zijn die zich negatief uitlaten over Niacinamide en ik zag in de threads hierover nog niet voldoende aanleiding de LEF-mix helemaal aan de kant te zetten. Maar na dit weekend de Ortho en de LEF mix nogmaals naast elkaar te hebben gezet, heb ik toch besloten LEF te vervangen door Ortho en de laatste aan te vullen met o.a. vit. B/C.
De hoeveelheid vit. E alpha en de verhouding zink-koper in de LEF mix staat me toch niet helemaal aan. Op verschillende punten leek de Ortho wat meer in balans te zijn. Nu vul ik de LEF wel aan met E gamma, maar dat brengt me op een te hoge dagelijkse dosis E. Wat dat betreft zit jij waarschijnlijk meer 'on track' aangezien je beide multi's afwisselt en niet de volledige dosis LEF slikt.

#10 Tygo

  • Guest
  • 43 posts
  • 0
  • Location:NL

Posted 07 September 2009 - 07:08 PM

Ik heb er zelf nog niets besteld (ben ik binnenkort overigens wel van plan), maar veel van de producten van Jarrow Formulas zijn te koop bij Pasio Ingredients. Ook kun je bij de Vitaminstore terecht voor flink wat supplementen; ze hebben o.a. nagenoeg het volledige Solgar assortiment. Ik bestel zelf ook nog weleens wat Nordic Naturals visolie bij het Belgische Complemed. Als laatste kan ik nog het Nederlandse merk Bonusan vermelden, die hebben ook een uitgebreid assortiment. Al moet ik er eerlijk bij vertellen dat ik er nog nooit iets van heb geprobeerd.

#11 drmz

  • Guest
  • 574 posts
  • 10
  • Location:netherlands

Posted 07 September 2009 - 07:34 PM

Iherb onder 80 $ nooit tax 4$ schipping.snel thuis,ruime keuze en ontzettend goedkoop. Heb BTW nog 5$ voucher.

#12 J_o_L

  • Guest
  • 25 posts
  • 0

Posted 13 December 2009 - 10:47 PM

iHerb en Relentless Improvement...door de lage dollar stukken goedkoper dan in Europa, zelfs met verzendingskosten en taksen (meestal een tiental euro).

#13 Tygo

  • Guest
  • 43 posts
  • 0
  • Location:NL

Posted 21 December 2009 - 09:00 PM

Ik heb nog een andere webwinkel gevonden met vrij veel supplementen: De Roode Roos. Heeft o.a.:

-Country Life
-Now Foods
-Bonusan

Vooral een uitgebreid Now Foods assortiment en dat is toch wel erg fijn, aangezien Now Foods supplementen kwalitatief in orde zijn en vaak niet duur.

Edited by Tygo, 21 December 2009 - 09:01 PM.


#14 JediMasterLucia

  • Guest
  • 708 posts
  • 221
  • Location:Everywhere and Nowhere on the WWW, The Netherlands

Posted 02 January 2010 - 11:40 AM

heb je ervaring met die webwinkel?

ik gebruik niet zoveel supplementen en koop ze eigenlijk bij de drogist of de tuinen

#15 Tygo

  • Guest
  • 43 posts
  • 0
  • Location:NL

Posted 02 January 2010 - 10:28 PM

heb je ervaring met die webwinkel?

ik gebruik niet zoveel supplementen en koop ze eigenlijk bij de drogist of de tuinen

Ja, inmiddels wel, alleen kon ik mijn order niet plaatsen bij De Roode Roos, maar alleen bij hun zustersite Webvitaal. Helaas kun je bij De Roode Roos alleen bestellen op doktersrecept of als je lid bent van bepaalde verenigingen; kwam ik later achter, over het hoofd gezien. Webvitaal is dan het alternatief, maar de supplementen zijn dan wel een stuk duurder.

Webvitaal viel toch wat duur uit, daarom bestel ik volgende keer bij iHerb. Het schijnt met invoerrechten & BTW best mee te vallen. Zelfs als je pech hebt, en je pakket wordt onderschept door de douane, ben je vaak nog goedkoper uit dan in Nederland of België. iHerb heeft ook een fantastisch aanbod.

Als je écht iets in Nederland wilt bestellen dan zou ik kijken bij Pasio Ingredients of Vitaminstore. Webvitaal kan dus ook, maar viel toch wat tegen qua prijs.

#16 JediMasterLucia

  • Guest
  • 708 posts
  • 221
  • Location:Everywhere and Nowhere on the WWW, The Netherlands

Posted 03 January 2010 - 04:21 PM

Ik heb zelf geen creditcard dus vandaar dat mijn voorkeur ligt om het toch in NL te bestellen tenzij er met paypal betaald kan worden.
wat bedoel je met pakket onderschept? Dat ze dan kijken wat er in de verpakking zit of zo? :S (Lijkt mij niet dat suplementen illegaal zijn)

#17 spider

  • Guest
  • 181 posts
  • 16

Posted 06 January 2010 - 08:21 PM

Ik koop mijn supplementen sinds vele jaren bij Iherb. Waanzinnig lage prijzen, razend snelle levering (3 of 4 dagen). :)

Wel balen als je invoerrechten etc. moet betalen. Regelmatig is dit bij mij het geval. Dankzij de Europese Unie zijn deze kosten verhoogd naar circa 33%. :)

Edited by spider, 06 January 2010 - 08:23 PM.


#18 JediMasterLucia

  • Guest
  • 708 posts
  • 221
  • Location:Everywhere and Nowhere on the WWW, The Netherlands

Posted 06 January 2010 - 09:23 PM

33% dat is nogal veel ja :S
Ik blijf het vreemd vinden omdat het toch om voedingsupplementen gaat, maar wie ben ik?

#19 sdxl

  • Guest
  • 391 posts
  • 47
  • Location:Earth

Posted 07 January 2010 - 01:15 AM

Als je onder de €22 blijft, dan zou je geen problemen moeten krijgen. Ik heb niet het idee dat ze hier heel strict in zijn. Dan maar meerdere bestellingen plaatsen. $4 aan extra verzendkosten is nog altijd veel minder dan tientalle euro's aan invoerrechten. Verzenden met DHL en UPS zal waarschijnlijk eerder extra kosten met zich meebrengen, naast dat ze ook nog eens veel duurder zijn.

#20 spider

  • Guest
  • 181 posts
  • 16

Posted 07 January 2010 - 06:25 AM

Als je onder de €22 blijft, dan zou je geen problemen moeten krijgen. Ik heb niet het idee dat ze hier heel strict in zijn. Dan maar meerdere bestellingen plaatsen. $4 aan extra verzendkosten is nog altijd veel minder dan tientalle euro's aan invoerrechten. Verzenden met DHL en UPS zal waarschijnlijk eerder extra kosten met zich meebrengen, naast dat ze ook nog eens veel duurder zijn.


Hoi,

Bedankt voor de tip, maar ik vind het erg vervelend om om de zes dagen een bestelling te moeten plaatsen en deze in ontvangst te moeten nemen.

#21 drmz

  • Guest
  • 574 posts
  • 10
  • Location:netherlands

Posted 07 January 2010 - 06:29 AM

Als je onder de €22 blijft, dan zou je geen problemen moeten krijgen. Ik heb niet het idee dat ze hier heel strict in zijn. Dan maar meerdere bestellingen plaatsen. $4 aan extra verzendkosten is nog altijd veel minder dan tientalle euro's aan invoerrechten. Verzenden met DHL en UPS zal waarschijnlijk eerder extra kosten met zich meebrengen, naast dat ze ook nog eens veel duurder zijn.



Volgens mij ligt het aan de partij die het pakket aflevert. Met FedEX ben ik altijd de klos, met UPS nooit. Laatst een levering van FedEx met een waarde van $38 dollar. Moest ik 23 euro nog wat aan invoerrechten betalen omdat ze de UNIT waarover invoerrechten betaald moeten wordennaar 80 euro trekken. Ik heb het idee dat ze hier iets strenger mee aan het worden zijn vanwege de recessie. Feitelijke is het een vorm van protectionisme.

#22 J_o_L

  • Guest
  • 25 posts
  • 0

Posted 12 January 2010 - 06:35 PM

Gelijk hoeveel ik bestel of via welk kanaal ik de supplementen laat verslepen, ik betaal altijd 10 euro invoertaksen. Op een bestelling die gemiddeld rond de 150 euro bedraagt, is dat toch goed te doen vind ik. Ik woon wel in België, waar ze misschien minder strikt zijn dan in Nederland (?).

#23 Anne_nl

  • Topic Starter
  • Guest
  • 13 posts
  • 1
  • Location:Belgium

Posted 27 February 2011 - 08:56 AM

Gelijk hoeveel ik bestel of via welk kanaal ik de supplementen laat verslepen, ik betaal altijd 10 euro invoertaksen. Op een bestelling die gemiddeld rond de 150 euro bedraagt, is dat toch goed te doen vind ik. Ik woon wel in België, waar ze misschien minder strikt zijn dan in Nederland (?).



Ik heb de afgelopen twee jaar verscheidene bestellingen van een paar honderd euro gedaan bij verschillende Amerikaanse sites (waaronder Iherb) en nooit invoerrechten hoeven betalen. Dit topic teruglezende, en lezende dat het 'grensbedrag' op 22 euro ligt en een percentage van 33 procent wordt verrekend, kijk ik voortaan wel uit. Met name de bizarre afronding naar 80E waar iemand van sprak, ik herhaal mezelf, maar: bizar! Het moet wel enigszins reeel blijven. Het constant thuis in ontvangst nemen van pakketjes vanwege het plaatsen van kleinere bestellingen, is inderdaad ook geen optie.
Met het oog op deze recente info; is het mogelijk probleemloos zelf een lading ingekochte supplementen mee te nemen in check-in luggage tijdens een vlucht? (Ik dacht overigens dat de grens voor invoerrechten rond de 150 euro ligt indien een reiziger goederen meeneemt Europa in?) En koeling, zou dat een probleem zijn - maar dat zou vergelijkbaar moeten zijn met het transport van een bestelling die ik online plaats, lijkt me?

Heeft een van de NL/Vlaamse forummers overigens Vimmortal al eens besteld? Ervaringen :)?

Edited by Anne_nl, 27 February 2011 - 08:59 AM.


#24 JediMasterLucia

  • Guest
  • 708 posts
  • 221
  • Location:Everywhere and Nowhere on the WWW, The Netherlands

Posted 25 March 2011 - 07:04 PM

Ik heb Vimmortal helaas niet kunnen bestellen omdat de shop alleen een CC optie heeft om te betalen en aangezien ik die niet heb...

#25 Henk Poley

  • Guest
  • 1 posts
  • 2
  • Location:Schagen, Netherlands

Posted 26 August 2011 - 09:18 AM

Betalen met creditcard zou op te lossen moeten zijn met https://www.3vcash.nl/

Zit je wel weer met 5-3% toeslag van 3V, voor het gemak..

#26 Justchill

  • Guest
  • 315 posts
  • 12
  • Location:Belgium

Posted 08 September 2011 - 11:33 AM

IHerb
Smartpowders

#27 thomas1234

  • Guest
  • 15 posts
  • 12
  • Location:Belgium

Posted 22 September 2013 - 07:37 PM

Ik ben ook al even een lezer op longecity en nu pas geregistreerd.
4 weken geleden besteld bij nootropics.eu: piracetam, sulbutiamine, cdp-choline
Effecten waren redelijk spectaculair (zie mijn vorige posts), dus denk wel dat 1 of meer echt waren, maar heb er nog niet zoveel ervaring mee om elk middel te beoordelen
Nu heb ik trouwens op docsimon besteld, enkel de piracetam van UCB, daar heb ik wat meer vertrouwen in, verzendkosten zijn wel hoog, maar heb direct 12 pakjes besteld
Zo zakjes poeder zou ik niet kunnen vertrouwen en ook niet van die zelf gevulde capsules.
Wie weet heeft men gewoon de goedkoopste supplier op alibaba gezocht...
Het echte probleem is natuurlijk gewoon dat het niet helemaal legaal verkocht kan worden in Belgie/Nederland... dan zit je met dat soort amateur zaakjes.

#28 Justchill

  • Guest
  • 315 posts
  • 12
  • Location:Belgium

Posted 30 September 2013 - 07:44 AM

Regelmatig bestel ik hier eens: http://healthsupplem...holesalers.com/

Heb je soms geen extra douane-kosten wanneer je uit buiten de EU bestelt?

#29 thomas1234

  • Guest
  • 15 posts
  • 12
  • Location:Belgium

Posted 05 October 2013 - 11:56 AM

Ik heb bij docsimon nu een grote lading piracetam van UCB gekocht (Geratam). Pakjes kosten maar 5euro per stuk 60 * 800mg, maar verzendingskosten zijn hoog (30euro). Dit is wrs omdat dit om een aangetekende zending gaat... (wat voor mij niet hoeft).
Docsimon zou te vertrouwen moeten zijn, maar ik heb het geveoel dat de pillen weinig helpen. Misschien omdat ik hiervoor dit telkens met CDP choline nam en ook sulbutiamine. Ik kreeg van die sulbutiamine waarschijnlijk de sterkste effecten.

Nootropics.eu leverde snel en het leek goed spul. Het waren wel van die zelfgemaakte capsules en zakjes, ben daar altijd wat huiverachtig voor...

#30 LaViidaLocaa

  • Guest
  • 96 posts
  • 119
  • Location:Sint-Truiden, Belgium

Posted 13 April 2014 - 05:30 PM

Iherb, nootropic nexus, myprotein, body&fit

 

Dit zijn de goedkoopste (prijs en verzending naar Belgie samen) webshops. Bovendien hebben ze heel erg veel producten!






1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users